Известие

Collapse
No announcement yet.

Една игра: Да открием проблема

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Една игра: Да открием проблема

    Като начало да поясня,ще има черпене за човека,който успее да разгадае къде е проблема в моята кола.
    Та на въпроса.
    Колата е Алфа Ромео 146 1.6 боксер,която придобих при един бартер,с диагноза непоправима.
    Когато поразпитах за нея до мен дойде информацията,че са сменили скоростите и повече не е пожелала да запали,от там колата обиколила 4-5 "сервиза" в които не успели да я запалят,и всички се отказали от нея като от покойник.
    Обичам такива ребуси и реших да си я направя,съответно се зарових да открия къде е проблема.
    В общи линии се оказа,че не скоростите са сменени,а двигателя,при което е монтиран агрегат от 33ка който е 1.5,но с инжекциона от 146цата.Съответно хол датчика няма какво да чете при положение,че маховика няма зъби,и това го установих като видях,че дупката за хол датчика е пробивана допълнително.Пораженията до този момент бяха пробит кожух на двигателя,и нарязана инсталация от всичките пишман майстори преди мен.
    С две думи смених маховика с такъв от 146 1.4 боксер,кожуха на двигателя,навързах инсталацията и колата запали.Вървеше перфектно на бензин,оправих газта и тръгна и на газ.Карах я на последния трак дей на бензин и колата даде добри времена за кубатурата си,през останалото време се кара на газ като всяка сутрин се пали на бензин и се кара по минимум 10км.
    Такаааа стига с историята й.
    Сега с проблема.
    Колата си вървеше перфектно и на двете горива без никакви проблеми докато не започна да пали много трудно сутрин,като казвам трудно имам в предвид по 15-20 мин въртене на стартер и палене на по един-два цилиндъра,след като запалеше прекъсваше и не работеше равномерно,за сила и ускорение дума да не става,това на бензин,на газ нямаше ядове.Прецених че мотора е взел-дал и реших да го сменя,намерих мотор от 33ка 1.7 с хидравлични повдигачи.Монтирах новия мотор (като казвам мотор имам в предвид само железата,от към оборудване и електроника нищо не е променяно т.е. от 146цата са си)завъртях да го запаля на бензин,но не успях и го запалих на газ.След като запали го обърнах на бензин и заработи отново по същия гаден начин като предишния.Когато е на бензин трудно се развърта и ако успее да стигне до 5000 оборота избухва и започва да си къса гумите преди това е мъртва на 80%. На газ е друга бира върви перфектно върти гуми до трета на мокро,не прекъсва и направо лети.
    Пояснение газовата е най обикновена с електрически изпарител Ловато и оригинална плочка БРЦ има емулатор на дюзите,но няма ламбда емулатор.
    До момента съм изолирал като проблеми:
    Свещи-Денсо иридиум
    Кабели Шампион с 3-4 кОма съпротивление
    Бубините са изправни
    Дюзите са заменени с такива дето работят със сигурност
    Горивната помпа е тествана,на малки обороти 2.5 бара при подаване на газ 3 бара
    ТПСа работи в правилните стойности по аутодата
    Мап сезора също
    Стъпковия мотор работи
    Датчиците за температурата на водата и входящия въздух също са проверени
    Екуто също работи,тествано е с друго няма промяна
    Хол датчика е в изправност
    Ламбда сондата е забила на богата смес,но тя не е определящ фактор в случая.
    Изключвах емулатора за дюзите,промяна нямаше
    При диагностиката се оказа,че проблема за работата е това,че на малки обороти аванса се движи в диапазон от 9 до 21 градуса и то непрекъснато без видима причина.Диаграмата на аванса прилича на кардиограма,при едни и същи обороти.
    Питанката е ЗАЩО по дяволите го прави.
    Мап сензора го тествах като махнах вакума по време на работа и двигателя промени работата си,спря да се форсира или ако го направеше беше много трудно.Премерих стойностите които отчита на входа на Екуто и те са като в аутодатата.

    Хайде дерзайте приятели аз се изчерпах от към идеи.
    Благодаря за всякакви идеи.
    Last edited by pe6kata212; d.m.y г., 20:43.

    Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

  • #2
    До колкото знам това еку на боксера 146 цата-също има някакви адаптивни режими и трябва да се занули!
    Last edited by RUSEV-BGR; d.m.y г., 20:54.

    Comment


    • #3
      не индикира грешки,каквито имаше от преди са изчистени,и да екуто се самообучава карах я до колкото можах на бензин,но то не се издържа,не ускорява както трябва,прекъсва и направо ми къса нервите.

      Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

      Comment


      • #4
        Пробвай с друг компютър като твоя. Друго не се сещам.

        Edit: Оп, не видях, че вече е пробвано.

        При мен имаше прекъсване и загуба на мощност заради хлабави куплунзи към еку-то.
        Last edited by mitaka_cs; d.m.y г., 21:48.
        1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
        и делта

        Comment


        • #5
          Не видях да си писал, та затова да питам регулатора на горивото проверил ли си го?
          Fiat Punto 1.4GT 1996
          Hyundai Tucson 2.0 2007
          Renault Clio 1.5 2019

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
            Не видях да си писал, та затова да питам регулатора на горивото проверил ли си го?
            не е проверен,сподели идея как да го проверя
            Благодаря

            Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

            Comment


            • #7
              кйолега когато сте гледали аванса че идрае колата само на бензин ли го прави или го прави и на газ
              alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
              alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
                кйолега когато сте гледали аванса че идрае колата само на бензин ли го прави или го прави и на газ
                и на газ го прави,но в диапазон от 10 до 14 градуса,но там почти не се усеща.

                Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                Comment


                • #9
                  провери си кабелите около емулатора на инжекторите и пробвай без него,според мен някоя жица дава смущения или късо,защото единствената разлика между бензин и газ се явяват те ,иначе много ми се струва да е тпс-а:подава различни стойности и компа реагира все едно си дал гас променяйки инжекторното време и аванса постянно,може и нещо по буксата на екуто около кабела на тпс-а
                  alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
                  alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
                    иначе много ми се струва да е тпс-а:подава различни стойности и компа реагира все едно си дал гас променяйки инжекторното време и аванса постянно,може и нещо по буксата на екуто около кабела на тпс-а
                    ТПСа е проверен и работи коректно,и на съпротивление и в режим на работа.
                    Инжекторното време не се променя,ако не се лъжа е 480 мСек,но в момента говоря на изуст.Точно това ни стана интересно че променя аванса без да променя инжекторното време.
                    Емулатора му откачих само захранващия кабел и не се повлия на работата, утре ще го откача на цяло.
                    Last edited by pe6kata212; d.m.y г., 22:58.

                    Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                    Comment


                    • #11
                      Е това е интересна игра верно.Замисляки се, само тпс-а и оборотите определят аванса(може и да бъркам де),а това че над 5к почва да работи добре може да говори че работи много богато или че компа мисли че е на 5к ,но защо не сменя и инжекторното време вече е необяснимо за мен.
                      alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
                      alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

                      Comment


                      • #12
                        Нещо ти куца управлението на инжекторите - дават много бензин и за това след 5000 тръгва.
                        А на газ си работи 6+
                        Най вероятно с тоците към тях нещо се е сговнясало ама ...сякаш една нова инсталация ЕКУ - инжектори и т.н. ще е най вероятното решение .
                        AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от vlalov Покажи съобщение
                          Нещо ти куца управлението на инжекторите - дават много бензин и за това след 5000 тръгва.
                          Инжекторното време е коректно с подаването на газта се променя и то.Проблема е с аванса,какво го кара да играе.

                          Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                          Comment


                          • #14
                            Колега според мене тази кола дави ,премери и налягането на бензина в системата на запален мотор и така ще си на ясно .Забилата сонда също е проблем .Вземи едно т образно разклонение или си направи и премери налягането ,че ако е високо от неизправен клапан и забила сонда ефекта е ясен.
                            155 2.0 16v МY95 Sport

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                              Вземи едно т образно разклонение или си направи и премери налягането ,че ако е високо от неизправен клапан и забила сонда ефекта е ясен.
                              Налягането на горивото е мерено и е нормално,на малки обороти е 2.5 бара при подаване на газ отива на 3 бара

                              Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                              Comment

                              Working...
                              X